Így küszöböld ki a repülés kellemetlen tüneteit!

Bár a repülés az egyik legkényelmesebb, és hosszútávon a leggyorsabb utazási mód, mégis egy hosszabb utazás során sajnos számos kellemetlen tünetet tapasztalhatunk magunkon. Természetesen nem kell megijedni, egyik sem maradandó vagy tartósan egészségkárosító hatású, egyszerűen csak jobb lenne, ha nem jelentkeznének. A következőkben kiderül, hogyan tudjuk kiküszöbölni vagy esetlegesen enyhíteni a repülés ezen „mellékhatásait”.

„Légibetegség”

A tengeribetegség fogalmát nagy valószínűséggel mindenki ismeri, sőt, sokan át is élik egy-egy hajós utazás alkalmával. A repülőgépen tapasztalt rosszullét, hányinger ugyanazon okból alakul ki, mint a hajón átélt tengeribetegség. Az ezekhez hasonló mozgásbetegség, azaz kinetosis akkor alakulhat ki, ha az adott jármű (még autó vagy busz is lehet) mozgására túlzottan érzékenyen reagál az egyensúlyszervünk. Tipikus tünetei a hideg verejték, sápadtság, hányinger, illetve hányás. A legjobb „gyógymód” a megelőzés, azaz ha tudjuk magunkról, hogy hajlamosak vagyunk a rosszullétre, szerelkezzünk fel hányinger elleni gyógyszerekkel az utazásra! Ha ennek hiányában, illetve ellenére is úgy érezzük, ránk tört a rosszullét, először is próbáljuk meg lenyugtatni magunkat! Ha ez nem válik be, döntsük hátra ülésünket, majd a lehető legkevesebb fejmozgással igyekezzünk mélyeket sóhajtani!

Ha feldagad a láb…

Aki utazott már repülőgéppel hosszabb távon, biztosan tapasztalta már a lábak feldagadásának kellemetlen érzését. Ez egyáltalán nem kóros jelenség, sőt, a lábak kellő mozgatásának hiányában még normálisnak is mondható, még akár egy hosszabb autó-, illetve buszút során is. Repülés esetében a légköri viszonyok megváltozása is jelentősen hozzájárul az alsó végtagok vénás pangásához, melyet szerencsére csökkenthetünk, ha óránként kicsit megmozgatjuk, megtornáztatjuk elmacskásodott végtagjainkat.

Kiszáradás

Az utazás közbeni csillapíthatatlan szomjúságot és szárazságérzést az utastérben lévő alacsony páratartalom okozza. Ha nem vagyunk tapasztalt utasok, először akár meg is rémülhetünk a jelenségtől, de természetesen pánikra semmi ok! A megoldás rendkívül egyszerű és kézenfekvő: a lehetőleg szénsav-, illetve alkoholmentes itallal történő folyamatos folyadék utánpótlás!

About author

Hozzászólás írása