Ferihegyi gyorsvasút lehetőségek.

A Kormány az új Széchenyi-terv keretében többek között a Ferihegyi gyorsvasút kiépítését is tervezi. Azt ugyan még nem lehet tudni, hogy a gyorsvasút kiépítése mikor kezdődik és mikor lesz az átadás, de az kétségtelen, hogy az évi 8-10 millió utast alternatív bejutási lehetőségekkel kell segíteni.
Az ötlet, már régóta napirenden van, hogy a Nyugati-, vagy Keleti-pályaudvarról gyorsvasút szállítsa a repülni vágyókat Ferihegyre. A Ferihegy 1-es terminálig van kiépített vasútpálya, így csak onnan kellene megoldani a további vonalat, amely elképzelhető, hogy a föld alatt megy el a 2-es terminálokig.
Kezdetben magántőke bevonásával tervezték a gyorsvasút megvalósítását, a Nyugatiból Ferihegy 1-ig ma is el lehet jutni vonattal, de a2-es terminálokig innen csak busszal lehet eljutni. Mivel a beruházás nem, vagy csak nagyon lassan térülne meg, ez a megoldás eddig nem vezetett el a megvalósításig.
Mivel Ferihegy nem nevezhető regionális központi reptérnek, az utasforgalma nem nagy, ha a transzferforgalmat nem számítjuk. Ahhoz, hogy a repülőtérnek nagyobb legyen a forgalma, más infrastrukturális fejlesztésekre, és a földi kiszolgálás javítására, modernizációjára lenne szükség.
Az biztos, hogy ha elkészülne a gyorsvasút, javítaná Ferihegy nemzetközi megítélését is.

About author

Hozzászólás írása